Pages

27 d’abril del 2009

El toll de l'ou

Divendres decidim realitzar una ruta pel Montsant que ja teniem planejada, volem veure la famosa cascada del toll de l'ou, situada entre Morera del Montsant i Ulldemolins. El dia és perfecte, fa una caloreta que ens fa pensar en el banyet que ens farem al arribar. Sortim d'Ulldemolins en cotxe fins a l'ermita de Santa Magdalena d'on comença la ruta pel GR171 que puja al pi de la Carabasseta(45min.), d'allí baixem pel barranc del Madelenet, seguint el mateix GR fins arribar al Toll de l'ou(30min.), la zona es increïble, un munt de tolles i cascades que ens deixen meravellats, d'autèntica pel·lícula! Seguim camí amunt pel barranc del Pèlecs i agafem una pista forestal que passa al cantó de les coves fredes, després de la font de la Mare de Déu i contemplar la roca Corbatera(1166m) arribem al Santuari de la Mare de Déu del Montsant(90min.) d'aquí ens toca carenejar fins a la punta de Peret, baixem cap a la Cova del Corb i ens tornem a dirigir cap a l'ermita de Santa Magdalena(60min.) Una ruta molt completa, en total unes 4 hores de recorregut però que valent molt la pena, transcorre uns indrets espectaculars!
Dissabte anem a fer un altra ruta amb la Xesca, però aquest cop també ens acompanya la seva amiga Carme, anem fins Alòs per fer el camí que segueix el riu fins a Camarassa, el temps aguanta i fa molt bó, la ruta és molt xula també. A la nit pujo amb l'Aleix a Vilanova de Meià, la Xesca es queda a casa, allí ens trobem amb bona part del centre excursionista que feient una trobada, Marc, Naudí, Felipe, Viki, Talavera, Edgar, Susanna...la pluja ens sorpren però passa ràpid i fem soparet popular, molt bé nois! Aquestes trobades les hem de repetir!